Privacy Statement

Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om jouw privacy te beschermen voor zover wij kunnen. In
deze verklaring lichten wij graag onze aanpak daarvoor aan je toe. Door gebruik te maken van of mee
te werken aan onze dienstverlening accepteer je dit Privacy Statement en geef je ons toestemming
jouw persoonsgegevens te gebruiken voor onze dienstverlening. Dit Privacy Statement heeft
betrekking op de verwerking van persoonsgegevens door Werk in Vertrouwen.

1. Inleiding
Werk in Vertrouwen is een organisatie die zich bezighoudt met dienstverlening omtrent ongewenst
gedrag en integriteitskwesties. Uitgebreide informatie over onze dienstverlening is te vinden
op www.werkinvertrouwen.nl. Het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens en klantinformatie is
voor ons van groot belang. Wij gebruiken persoonsgegevens alleen voor doelen die op grond van de
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AGV) zijn toegestaan.

2. Welke gegevens verzamelen we en voor welk doel?
Werk in Vertrouwen bewaart jouw naam, e-mailadres en telefoonnummer. Dit doen wij om:
– Onze diensten aan je te kunnen leveren. Bijvoorbeeld om op jouw verzoek informatie te
geven over onze dienstverlening, een offerte uit te brengen en hier vervolgens uitvoering
aan te geven, de relatie met jou te onderhouden in het kader van de opdracht of een
melding in het kader van ongewenst gedrag en integriteit, voor follow-up naar aanleiding van
een opdracht en een melding, advisering over ongewenst gedrag en integriteit, om een
aanvraag voor een gesprek te verwerken en te bevestigen en om een factuur te verzenden.
– Ze om juridische redenen te delen met derden. Dit doen wij als we van mening zijn dat
toegang tot de persoonlijke gegevens redelijkerwijs noodzakelijk is om (i) te voldoen aan
toepasselijke wetten, voorschriften en/of gerechtelijke bevelen; (ii) om fraude, (toekomstige)
beveiligingsissues of technische problemen te voorkomen of op te sporen of op te lossen;
en/of iii) de belangen, eigenschappen of veiligheid van Werk in Vertrouwen, onze gebruikers
of het publiek te beschermen voor zover in overeenstemming met de wet

3. Bewaren persoonsgegevens
Wij slaan jouw persoonlijke gegevens niet langer op dan nodig is voor de doeleinden waarvoor de
gegevens zijn verzameld. Deelnemersgegevens en (factuur)gegevens van onze opdrachtgevers
bewaren wij maximaal 10 jaar in onze administratie na de laatste activiteit.
Op jouw verzoek kunnen we al jouw gegevens direct na contact uit ons bestand verwijderen.

4. Inzage, bewaartermijn en beveiliging dossier
Jouw gegevens en onze aantekeningen over meldingen omtrent ongewenst gedrag en integriteit
bewaren wij 1 jaar na afronding van het traject. Jouw gegevens en onze aantekeningen worden op
zodanige wijze bewaard door Werk in Vertrouwen, dat de vertrouwelijkheid van de gegevens
bewaard blijft. Wanneer je een schriftelijk verzoek indient tot vernietiging van je dossier, dan gaan
wij tot vernietiging over. Daarvoor kun je contact met ons opnemen via info@werkinvertrouwen.nl.

5. Geheimhouding en gedragscode
Werk in Vertrouwen adviseurs en vertrouwenspersonen zijn te allen tijde gehouden aan
geheimhouding van alle kennis die voortkomt uit de werkzaamheden, mits dit gegevens van
vertrouwelijke aard zijn. Deze geheimhouding blijft ook na het beëindigen van de werkzaamheden
bestaan. Onze vertrouwenspersonen zijn gecertificeerd volgens het keurmerk van de LVV en zijn
gehouden aan de gedragscode.

6. Website
Voor de site van Werk in Vertrouwen wordt gebruik gemaakt van Google Analytics, deze informatie
wordt uitsluitend gebruikt om rapporten over de website-activiteit op te stellen ten aanzien van het
gebruik van de website door de bezoekers. De statistieken worden anoniem bijgehouden.

7. Vragen, verzoeken of klachten
Wij hopen jou hiermee zo te hebben geïnformeerd, dat je een helder beeld hebt van wat wij met de
gegevens doen, die wij van jou ontvangen.
Als je hier een vraag over hebt, kan je contact met ons opnemen via info@werkinvertrouwen.nl